Friday, September 19, 2014

Cameron Highland-Part 2

Ok kt smbg part 2 plak..bgn pg 2 aku dgr mak aku dok terbatuk2..semput..org semput mmg xleh bawa g tmpt sejuk..smlm smpai beria kate x sejuk la cameron ni..pas2 ape jd???huhu..kol 8 kat luar kabus tebal lg..pas2 hujan..lpas hujan baru kabus hilang..ktrg da siap2 ..then nak g breakfast kat pasar bwh hotel..lpas 2 shopping buah2 n sayur skit..



Da kenyang..ktrg check out..nk ajak tido 1 hari lg..mak aku xnk..xthn sejuk..hihi..then kononnye menghala ke tanah rata nk g Tmn Agrotek Mardi.tp pffffftt...da la jammed bangat..xjumpe plak 2..haish..hangin 1 bdn..ktrg da jauh fr tanah rata da..nk smpi ke ringlet sane..then nmpk ade Bee Farm..trus masuk..dr buang mase skt hati cr tmpt x jumpe kn..huhu

Kat Bee Farm ni tmpt bela lebah..then ade byk pokok matahari..ade kolam ikan..pokok strawberry..cantik!



Memule kne amek gambar ngan bee dulu..meremang bulu roma aku ngk sarang lebah ni dekat2..

Pas2 baru amek gambo ngan bunga bungaan..







Si nayli ni pon sebok gak nak amek gambo..aku amek gambo gune hp je..die gune dslr ..cett..lawan tokey ..

Lpas 2 kami gerak ke Boh Plantation..perjalanan mendaki ke ladang teh boh ni mmg mencabar..ngan jln kecik..kalu berselilisih ngan kete dr arah 1 lg..seriau..da la jln licin sbb gerimis..tp bl smpi puncak puas hati la..sbb pemandangan cantik..kat atas ni siap ada kilang proses daun teh..



Ni la daun teh yg da proses..ada mcm2 jenis..xgeti plak aku nk terangkn..huhu..mase dlm kilang 2..nayli nangis sbb takut dgr bunyi2 n ngk mesin gerak2..haha..blh tahan penakut..



Then ktrg lepak kat luar kilang proses 2..minum2 teh n mkn cake ..terpakse dok c2 sbb kat tmpt yg disediakn tok minum penuh da..ramai org..



Time beratur nak order mknn..



B4 blk..sesi bergambo dulu..





Tmpt terakhir yg ktrg nak tuju Cameron Lavender Farm..tp nk smpai ke sane alamak ai..jammed gilo2..kol 6 ptg baru smpai..

Otw 2 smpat jap singgah kat cameron valley amek gambo..time ni nayli da dibuai mimpi dlm kete..ktrg park tepi jln je nak amek gambo selfie ramai2..



Kat Cameron Lavender Farm cantik wooo..bunge lavender ngah berbunge..best gile aku ngk byk bunga2..



Farm ni besar..tp aku x abes pusing semua pon..nk masuk cmi RM5 per entry tau..xdpt dok lame dlm ni..sejam je..







Kat cni ade kolam ikan..so nayli byk abeskn mase kat c2 je..aku nk pusing2 pon x dpt..grr..suke sgt ngk ikan..



So kol 7 lebih ptg baru ktrg gerak blk trn dr cameron..hari pon da gelap..aku trn lalu simpang pulai..kete pon byk mase trn..smmpi seremban kol 12.30 mlm..

Letih tp best..sbb cuace sane nyaman je..blk cni panas smule..mlm slepas trn cameron..kol 2 pg mak n adik aku g hopital sbb smput..g bhgn emergency..hihi..ayah aku n laki aku plak nka demam..hee..aku n nayli je steady..paling steady nayli la..ngan mkn eskrim byk..batuk pon x..kalu aku musti da collapse..

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)