Friday, September 26, 2014

Cete pasal free diaper aka potty train

Pejam celik nayli da 2thn 9bln..lg 3 bln nak 3 thn da..kejap je beso anak dara aku sorang 2..nak cete pasal pampers..bkn nak jual pampers tau..hee..akhirnye nayli da blh free diaper..tp..ade tapinye..ti aku cete..

Dlm 3,4 hari je trained..then ok..mase 1st day mmg asyik kejenye mengemop najis mughallazah je..haha..hangin gak..tp sbb tekad nk kne free diaper b4 3y..aku tabah gak hati meng3mop..haha..walaupn time 2 mak aku sebok ckp pakaikn aje pamper2..wat pe ssh2..aish..

Aku start wat potty train ni pn sbb da nayli da nmpk tanda2 xnk pakai pampers..die kencing skit pon die da soh buka pampers..bankrup la ibu ko ni wey..huhu..padahal ade je cloth diaper..to kalu kat luar mmg xgune..leceh..

Yg aku xleh lupe mase 1st day aku wat potty trained..aku bgtau die kalu nak kencing or yak bgtau tau..nayli jwb ok..confident je muke..pas2 tibe2 time die ngah main..die berlari g toilet..tp da terbabas kencing dlm seluar..haha..aku xdela marah ke ape..then lpas kluar dr toilet,die masuk blk nangis2 kate nak pakai pampers..ngamuk2 tau..hentak2 bdn..aku pujuk die..bg susu..aku bgtau yg die da besar..xleh pakai pampers lg..see??mase pakai pampers lu,sebok nak buka..bl da xbg pakai pampers..ngamuk2 nak pakai..sbb aku
rase die xleh concentrate nak main..tetibe rase nk terkucil kn..hee..kne lari2..

Aku wat time blk dr cameron ritu utk trained nayli..hari ke3 laki aku plak cuti..hari ke 3 da ok skit..da blh g toilet utk kencing..tp yak xpandai kawal lg..smbil berlari g toilet da ade tercicir..haha..

Pas2 hari ke 4 & ke 5..mak abah aku je kat uma..aku xtau la ape cete..hari ke 6,hari sabtu mase 2..mmg totally xpakai pampers..aku bawa g uma makcik aku pon,die da pandai..nak yak menjerit panggil aku n trus tuju g toilet..yak kat dlm toilet..kalu kat umah die ddk dlm potty train die 2..kat uma org,kat lantai je la..terpakse la aku pungut n cuci..naseb la kn..huhu

Tp kn..lpas mandi die mesti merengek nak pakai pampers..sbb 2 la aku rase die mls asyik nka g toilet..kalu bab kencing xde masalh..bab bl nk yak..3,4x die lari masuk toilet..tp x berak2 sbb feel 2 dtg kejap2..haha..sian aku ngknye..2 yg tensen je die..haha..mlm plak aku pakai kn pampers..ritu aku test die smpao kol 3 pg die mmg xde kencing..tp aku lak risau..so aku pakaikn la pampers.msok pg aku check,pampers basah..aku tanye la nape kencing dlm pampers??tau ape die jawab?? "Ibu pakaikan pampers,nayli kencing la"..grrrr...

So skang aku da paham,kalu aku pakai kn pampers..mmg die kencing ke dlm 2..kalu aku pakaikn cloth diaper..die tahan..kat toilet baru die kencing..mcm2 prangai..

So skang kalu jalan aku still lg pakai kn pampers..sbb malas aku nak lari2 cari toilet ti..haha..kat umah je die x pakai..ok la 2 kn...sbb mak nye yg x bape nak tabah mlayan kerenah anak..buatnye die terkucil dlm kete??hahaha...

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)