Sunday, October 28, 2012

kembali menjadi pumping mommy..

holla..stelah 6bln aku berehat,bersenang lenang di rumah menjage anak dara ku..kini bermula kembali episod pumping dlm hidupku..owh suda lame aku x mengepam n buat stock ebm scare konsisten..sejak nayli berumur 6bln,aku da stop wat stock ebm..sbbnye stock ebm nayli dlm deep freezer da penuh..n now ade ebm yg da expired..cube ko bayangkn..stock ebm bln 2 pn ade lg..so hanye blh gunekn stock ebm start bln 5 je..[2 pn kalu nayli nak minum..susu maken lame bau maken x bestkn..sob..sob]

eh..aku x cete lg nape aku kne jd pumping mommy again..nak tau ke??? ngeh..ngeh..

ok la...sbenonye aku akan bekerja kembali bermula 1 nov 2012..hari khamis ni..

ramai yg tanye aku nape aku nk keje smule???? nape x trus jage nayli je???

sbenanye gni..mase bln 5..aku da start benti keje n pindah sremban ikut laki aku..sblm 2 mmg xpenah pn pikir utk jd housewife..bl pindah sremban,aku blom dpt lg keje baru..

dan2..aku rase sronok n trus bgtau laki aku yg aku xnk keje wat smentara waktu..nk jage n mengajar nayli dirumah..pas2 mase 2 nayli da nk mule mkn..jd kalu blh aku yg nk prepare sgalenye utk nayli..laki aku on je..

walaupn..ini sume xdirancang...ape yg kami rancang..aku mmg akan berhenti keje suatu hari ti..tp apb aku ade side income lain..maksudnye bisness sendri or whateve yg blh mendtgkn duit..

mmg jadi surirumah adalah pekerjaan yg sgt mulia..aku blh take care anak n husband..tp aku kne keje smule utk smentara waktu..tmbh pengalaman skit..then shoot..hee..ini misi aku tau..aku xkn slamenye keje mkn gaji..owh tidak..

aku cian ngan mak ayah aku..aku anak 1st..aku sorang je yg keje..2 lg adik aku masih blajar..adalah tidak adil kpd mak n abah aku sbb aku xdpt nk bg dorang duit hasil titik peluh aku..ceewah..

sape jage nayli bl aku da start keje??

mak n abah aku ler..dorang akan dtg sremban..aku x suruh pn..mmg dorang yg volunteer nk jage..sbb..kalu x aku xnk keje..aku xsanggup nk anta nayli kat bbysitter or nursery..mak aku pn punye la xbg org len jage..so..aku xde la rase risau sgt nk keje kn..bl mak sendri yg jage konfiden la skit..

lpas ni kehidupan aku akan smakin bzy..bgn pg nk g keje..mayb aku akan msk sendri utk nayli..mak aku juz bg mkn je..hope sgalenye dipermudahkn..





ni pic nayli baru bgn tido dlm kete..lpas teman aku g interview..rezeki anak..trus dpt keje..;)
Published with Blogger-droid v2.0.9

2 comments:

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)