Tuesday, October 16, 2012

skill baru n kisah allergic

hr ni nayli tmbh skill br lagik..nayli ni habit die diri kat dpn tv..risau btol aku..takut rosak mate ti..xjuling agaknye mate ngk tv dekat2..ish.

aku pn xtau nk wat cane..nk gantung tv 2 kat dinding..xde brgnye plak..so smentr td aku letak la meja kecik tok ltk laptop kat dpn almari tv 2..aku tglkn die ngk tv sendri..aku g dapo jap..bl kluar!!!







die da memanjat atas meje 2. ade lg gambo yg aku xsmpt snap. die da ddk atas almari tv tuh!!!. aiyerk..ini bdk bikin ibu skt jantung..b4 ni die ade try nk pnjt sofa..tp xberjaye..kaki xsmpi lg..trn sofa je die expert..td ade meja kecik 2..snang la die nk manjat..huhu

da puas manjat..kt mkn yer..hari ni nayli mkn butter beef porridge..1st time intro daging..




bhn2:

daging cincang 1oz
unsalted butter 1sudu besar
beras perang 4sudu bsr
air rebusan daging 2 cwn
carrot
labu
bayam

tumis bwg hingga kekuningan..mskkn beras,kacau hingga agak perang dan mskk air rebusan n daging..bl bubur da kembang mskkn carrot,diikuti labu n last skali bl da msk,mskkn bayam..aku trus msk utk lunch n dinner..jimat mase bg org yg pmalas mcm aku..:p

bl da kenyang..time 2 sleep!!




ade gaye mcm mau terbang x???haha..

dlm kol 11mlm..laki aku tego nape blakang tlinge nayli merah2..




aiseymen....awatla ibu blh xprasan ni...

tau x nape klua merah2????

hmmn..4 da 1st time..bdk kecik ni allergic mkn daging!!!! 1st time mkn trus kluar merah2..tp btol ke allergic daging?? ke sbb die pns n berpeluh..tp aku rase mmg allergic la..b4 ni pns mcm mane pn..bdn nayli xpenah kluar ruam..br excited esok nk wat bebola daging..postpone next time la nmpknye..tunggu merah2 ni hilang. ti nayli try lg mkn daging ye..

[ini la kepentingan 4days rule..]

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 comments:

  1. haaiipp nayli..anak dare mane ley memanjat macam boy...;p heheh...

    tapi kalau nak tunggu 4 hari ti lagi teruk macamane..nak kene benti dulu ker kalau macam tu..or nak teruskan ek..?? ai pon asyik tepikir2 kalau nak tau die alergi ker tak ngan makanan tu..

    ReplyDelete
  2. kalu hari 1st da kuar merah2,trus stop je food 2..kadang2 allergic xkuar hr 1st,ade yg kne hr ke 2,3 & 4...dlm mase 4hr tu kne ngk bby ok x,samada klua merah2,muntah or sembelit..kalu dlm mase 4hr 2 xde pape..maknenye pass la..:)

    ReplyDelete

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)